Yo = Viajero - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Karenina & José Beerepoot - WaarBenJij.nu Yo = Viajero - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Karenina & José Beerepoot - WaarBenJij.nu

Yo = Viajero

Blijf op de hoogte en volg Karenina & José

19 Maart 2013 | Uruguay, Montevideo

Olá a todos,

Jaja, we stappen over van het Spaans naar Portugees. Daarbij gaan we vandaag ons laatste land in. Brazilie here we come!! Maar nu eerst nog even over Argentinie en Uruguay.

De week in Argentinie is echt omgevlogen! Een stad die 24 uur per dag leeft en wij leven ook 20 van de 24 uur. Lange dagen dus, maar nog eigenlijk te kort tijd om alles te doen en te zien. We hebben onze eigen tours door de stad georganiseerd. We zijn naar de huilende vrouwen geweest, een protestgroep van vrouwen die hun mannen en zonen zijn verloren in het militaire bewind in de jaren 80. Elke week komen zij terug naar Plaza de Mayo. Verder hebben we het nachtleven ontdekt hier en dat is echt geweldig! We zijn onder andere uit geweest in Kika, La Terraza en Severino. Je hoeft hier niet voor 02.00 te arriveren, maar ook niet voor 06.00 te vertrekken. We hadden de smaak goed te pakken!
Op zondagmorgen namen we na ongeveer twee maanden afscheid van onze reisgenoot Floris-Jan. Dat was natuurlijk even een moeilijk moment voor hem... XD

Wij waren nog niet klaar in deze grote stad dus daarna zijn we nog naar stadsdelen La Boca en La Recoleta geweest. La Boca staat bekend om de gekleurde huisjes. Het ziet er heel gezellig uit. Overal zijn terrasjes, kleine winkeltjes en tangodansers. Hier kwam het Buenos Aires gevoel even goed naar voren. Daarna hebben we de antiekmarkt bezocht in San Telmo. We hadden een markt op een plein verwacht maar het bleek een enorme markt te zijn met allemaal leuke en aparte dingetjes.
In La Recoleta zijn we naar de begraafplaats van Evita geweest. Op dit kerkhof stonde complete tempels waar één of meerdere kisten in liggen. Deze kisten kun je ook gewoon zien. Deze mensen zijn dus niet echt begraven, maar meer `bewaard'. Sommige van deze tempels zijn net kleine paleisjes of kerkjes.
Dinsdagavond zijn we naar La bomba de tiempo gegaan. Wij dachten dat het op een plein op straat zou zijn, maar het leek meer op een garage, die overvol was en voor de deur een lange, lange rij met mensen die hetzelfde idee hadden als wij. La bomba de tiempo bleek een bekende percussiegroep te zijn en het ging helemaal los. Geweldig om te zien.
Woensdag hadden wij een dagje Fiësta Gaucha gepland. Een gaucha is eigenlijk een soort cowboy maar dan van Argentinie. We kwamen die morgen, totally brak van de vorige avond, aan bij een soort boerderij waar we begonnen met paardrijden. We hadden eerder natuurlijk al wat paardrij-ervaring opgedaan, maar dat was hier niet nodig. Mak als de paarden waren, liepen ze gewoon achter de eerste aan en je hoefde alleen maar te zitten. Daarna werd gedemonstreerd hoe empañadas gemaakt worden. Een hapje van bladerdeeg met een vleesbrei erin. Erg lekker!
We werden later meegenomen voor het eten met een dans en zangshow. Het eten kwam, zoals dat hoort in Argentinie van de grill en erg lekker. Daarbij hoort natuurlijk rode wijn. Jaja, dat hebben wij hier even leren drinken! Later was er nog een paardenshow waarbij allerlei oude gewoonten werden voorgedaan, zo ook ringsteken en paardenraces. Een andere man legde uit dat dit bijvoorbeeld was voor het verdelen van land. Serieuze zaak dus!
Onze laatste avond in Argentinië hebben we afgesloten met een tango avond. We begonnen met een les, en hebben nu al ons diploma voor beginner in onze zak. Wat een natuurtalenten! Vervolgens was er een diner. Omdat we ellkaar al een beetje hadden leren kennen was dat heel erg gezellig. De tangoshow begon even later, waarbij de echte professionals even lieten zien dat er nog veeeel meer te leren valt bij het tangodansen. Een prachtige show! Onze avond eindigde in ons hostel waar nog een feestje was, want er was een nieuwe paus gekozen. In de stad hebben wij hier niet veel van meegekregen want we gingen die avond ´vroeg´ naar bed.

De volgende dag vertrokken we naar Uruguay met de boot. Laten we het nu net treffen dat de return van Boca Juniors-Nacional die dag is en dat de boot vol zat met Bocafans die op de boot al begonnen met zuipen, zingen en springen. Een bijzondere bootreis dus. Colonia is een leuk en rustig stadje. Dit hadden wij even nodig na acht dagen BA! We sliepen in El Viajero. In dit hostel verbleven wij ook in Cartagena in Colombia.

Daarna zijn we doorgereisd naar het volgende El Viajero-hostel in Montevideo. Dit is de hoofdstad van Urugauy. Toen we aankwamen zijn we meteen de stad ingegaan en kwamen we uit bij Mercado del Puerto. Het was een kleine markt met heel veel eettentjes en barretjes. The place to be, want het was al gezellig druk ´s middags. Na één minuut voelden we ons al thuis! Daarna zijn we naar de Irish pub gegaan om te informeren hoe laat het de volgende dag zou beginnen. Natuurlijk ook al een voorproefje voor de echte dag want we hadden beide geen idee want St. Patricksday nou eigenlijk was!

De volgende dag was St. Patricksday, maar dat begon pas ´s avonds. Overdag besloten we te gaan fietsen. Er is hier een mooie boulevard van 30 kilometer langs het water. Daarna ontmoeten we bij ons hostel een stel Duitse meiden, Sandra en Lydia, en zij wilden wel mee naar de Irish pub. Toen we aankwamen was het feest al volop in gang! Iedereen in het groen en op de tafels aan het dansen. Eigenlijk een soort Qday maar dan met een ander kleurtje! Al snel stonden wij hier tussen te drinken en te dansen tot in de vroege uurtjes! Het was een hele leuke eerste St. Patricksday ;)

De volgende dag zijn wij nog heel cultureel naar Musea del Carnaval geweest. Als echte carnavalsvierders kun je dit natuurlijk niet laten schieten. Het museum was leuk maar klein dus we stonden snel weer buiten. We hebben wel weer wat ideetjes voor aankomend carnavalsjaar opgedaan XD

Nu zitten wij klaar om het vliegtuig te pakken naar Rio de Janeiro. We hebben de bus nog overwogen, maar 40 uur wordt toch echt te gek!
Het allerlaatste land en de laatste weekjes gaan nu toch echt in! Wij gaan nog even genieten hier.

Tot gauw en muitos beijos

Karenina en José

• 19 Maart 2013 - 16:35

Wim En Trijnie:

Hoi Karenina en Jose,
    Mooi verhaal, wat hebben jullie een geweldige tijd. Het einde van de reis komt in zicht dus geniet nog van Brazilie en vooral van Rio de Janeiro.
    groetjes en tot ziens Trijnie en Wim.

• 19 Maart 2013 - 18:14

Dirk:

Nice!

Zaterdag naar FJ zijn afstudeerfeest, ik zal hem wel proberen te troosten omdat ie jullie zo mist ;).

• 19 Maart 2013 - 18:55

Monique:

Hoi karenina en Jose,
    Het eind van de reis komt inzicht, volgens mij hebben jullie ontzettend genoten en genieten jullie nog steeds !!
    Ik heb genoten van jullie reisverhalen.
    Nog heel veel plezier in Brazilie en tot in Nederland ( koud hier)
    Groet van Monique, Rob, Romi en Willem

• 20 Maart 2013 - 01:42

Yvonne Mol:

Wat een leuk verslag weer ! jullie hebben de vaart er nog lekker in ! Feesten, dansen , muziek, en hoe bijzonder de ontmoeting met de ' huilende vrouwen ' op de Plaza del Mayo.
    Daar geweest te zijn is toch erg indrukwekkend en iets waar je je hele leven op kan teren;-) of zijn er al plannen gemaakt voor de volgende reis ? nu nog even lekker los gaan, het kan nog ff want over niet al te lange tijd wacht weer de tucht van de 3 Rr,s ! we missen jullie en al genieten jullie lekker nog door , hier was mam's al gespot , driftig de paskamer in en uit rennend om straks kek voor de dag te komen.
    Was met Ans de stad in en hebben heerlijk geteut !
    net uit een drukke dienst, waar je kaart Pronto op het prikbord in het kantoor hangt !
    Nou een goede vlucht en nog even niet aan thuis denken;-) Ze zijn Schiphol al aan het afzetten voor het ontvangstcomité ! veel plezier nog !

• 20 Maart 2013 - 15:01

Mariane Hoogland:

Hallo Karenina en Jose

Zwaag 20 maart 2013 15.oo

• 20 Maart 2013 - 15:09

M.lowe-Hoogland:

Hallo Karenina en Jose,

Dit is jullie laaste reisverslag die ik met veel plezier heb bekeken, want wat een ervaring is dit halfjaar voor jullie geweest, ik zie jullie met een blij en gelukkig gezicht genieten van deze wereldreis, want dat is het voor mij wel hoor, geweldig meiden.
    Dit wordt nu voor mij m'n laatste mail aan jullie gericht, dus ik wens jullie nog een fijne tijd voordat de terugreis voor jullie begint. zoals ik al in de vorige mail heb geschreven, steek ik voor jullie een kaarsje op en een hele goede terugreis en tot ziens op Nederlandse Bodem.
    liefs en de groetjes van mij en Ome Henk.

• 21 Maart 2013 - 23:42

Margreet.:

Het was fantastisch meiden,ik heb er erg van genoten van jullie reis.
    Nog veel plezier,een goede reis.
    Tot ziens.

Groetjes Margreet.

• 22 Maart 2013 - 09:30

Margret:

Het was weer spectaculair in Buenos Aires,geweldig hoor al die verhalen.Ik merk dat jullie nog volop genieten, hou nog even vol....nu kan het nog.Nog veel plezier in Brazilie en tot staks in ons koude kikkerlandje(vriest nog) Veel kusjes van ons.....

• 26 Maart 2013 - 20:58

Lucia:

Hoi meiden; wat een avonturen beleven jullie toch; wat zal het saai zijn voor jullie als je terug bent in Nederland. Wat een prachtige verhalen, ik heb ze met veel plezier gelezen.
    Geniet nog even van jullie laatste bestemming in Brazilie en goede reis terug.
    Groetjes van ons uit Zwaagdijk

• 28 Maart 2013 - 21:10

Stéphanie:

Meiden, weer een mooi verhaal! Komt er nog een final countdown of wordt het eerst volgende verhaal weer face to face verteld?! Geniet er nog even lekker van in Rio en alvast een heeeeele goede reis naar huis gewenst!
    Liefs!

• 01 April 2013 - 09:43

Liset:

Meiden geniet nog even van jullie laatste dagen in het zonnetje! Hier is het nog altijd winter helaas...Tot heeeel snel:)

Xx Liset