Onze eerste dagen in Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Karenina & José Beerepoot - WaarBenJij.nu Onze eerste dagen in Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Karenina & José Beerepoot - WaarBenJij.nu

Onze eerste dagen in Antigua

Blijf op de hoogte en volg Karenina & José

08 Oktober 2012 | Guatemala, Antigua

Voordat wij over dit geweldige stadje gaan vertellen, gaan wij het eerst over onze reis hebben. Vrijdagochtend rond 3.30 ging de wekker om ons klaar te maken voor de lange reis naar Guatemala. Om 04.30 hadden we afgesproken op de Strip om achter elkaar richting Schiphol te rijden.

Daar aangekomen met onze ouders, broer, zusjes en Tom konden we inchecken. We hadden het erover dat het zo jammer was dat onze vriendinnen ons niet kwam uitzwaaien. Net op dat moment kwamen Marina, Leonie, Marit, Eveliene en Sanne tevoorschijn! Helemaal top!!!
Vervolgens deden we nog een drankje en hadden zij nog een leuke verrassing voor ons, die we in Antigua konden openen op onze mail.
Toen was het tijd om afscheid te nemen. Dit was natuurlijk even een moeilijk moment.

Het was een lange, lange en nog eens lange vlucht maar we vermaakten ons prima met de playstation en onze Spaanse buurman. De service van American Airline was geweldig totdat wij in Guatemala-city aankwamen.
Karenina zei al in het vliegtuig tegen Jose, er moeten nu nog 3 dingen goed gaan: 1: Guatemala inkomen 2: de bagage 3: onze taxichauffeur.
U raad het al, onze backpacks waren niet gearriveerd!! :(

Met een dubbel gevoel werden we naar ons gastgezin gereden. Daar stond ons een warm welkom te wachten van Aracely en Gabriella Carillo.
Een hele lieve, goedlachse vrouw en een goed Engels sprekende dochter van 13 jaar. We kregen ieder een kamer en Karenina mocht op de prinsessenkamer (zoals het hoort).

De volgende dag waren we vroeg wakker, lees 04.30 lokale tijd. Deze ochtend kregen we een rondleiding van George van de Spaanse talenschool APPE. We zijn in de school en in kerkjes, restaurantjes en winkeltjes geweest. Antigua is in blokken verdeeld. Wij lopen hier dus geen rondje maar gaan regelmatig een blokje om. Hierdoor kunnen wij snel de weg vinden.
Toen was het lunchtijd. In Guatemala is de hoofdmaaltijd 'smiddags. Dus we aten geroosterde kip met maistortilla's. Ondertussen belde Aracely met het vliegveld en ze kwam terug met goed nieuws: ONZE BACKPACKS WAREN AANGEKOMEN. We waren ontzettend blij want we liepen al 48 uur in dezelfde kleren zonder deo of tandenborstel.
Smiddags hebben wij even in het central park gezeten waar genoeg te zien is. Nietsvermoedend zaten wij op een bankje naar de fontein te kijken toen een voetbalteam op ons kwam aflopen. Ze wilden allemaal stuk voor stuk met ons op de foto! 20 foto's later waren ze tevreden.. en wij ook!
's Avonds na de wortelsoep en een overheerlijke sandwich gingen wij richting airport voor onze backpacks die we nog lang wachten in onze armen konden sluiten. Karenina heeft belooft dat zij het komende 1/2 jaar niet over haar te zware tas zeurt.

Op zondag moeten wij voor ons zelf zorgen. Familie Carillo heeft dan vrij. Voor omgerekend €1,80 hadden wij 3 overheerlijk broodjes gekocht bij de plaatselijke panaderia. Daarna hebben wij een marktje bezocht en el classico in een restaurantje gekeken. Deze wedstrijd leeft heel erg hier. Het was jammer dat we onze camera niet mee hadden, want de ramen stonden vol met kinderen die meekeken.
Hierna gingen wij naar een internetcafe om te skypen en om de verrassing van de meiden te bekijken. We hebben ontzettend hard gelachen om de verhalen en foto's. Het is leuk om te lezen hoe jouw vriendinnen over ons denken. 's Avonds bleven wij thuis omdat het ontzettend hard regende.

Maandag hadden we beide onze wekker gezet maar dit was niet nodig, aangezien we ruim voor de wekker wakker waren. Na een lekker ontbijtje (gebakken ei, brood, gemalen bonen en fruit) gingen wij richting school. Na een korte introductie werden we voorgesteld aan onze persoonlijke leraar. De Spaanse les kon beginnen. Moe maar voldaan waren we om 12.00 weer klaar. Ons hoofd zat vol met Spaans en we kregen nog huiswerk ook. De rest van de week zullen wij deze lessen blijven volgen en we hebben ons ingeschreven voor een aantal activiteiten. Daarover later meer!

Onze eerste indruk is heel postief. In Antigua wonen lieve, mooie mensen. Het is een mooie omgeving en je kan er lekker eten. Helaas valt het weer nog een beetje tegen.

Hasta luego amigo's y amiga's,
Karenina en Jose.

• 09 Oktober 2012 - 02:04

Eveliene:

Ja Ja ik ben de eerste die een berichtje acher laat.

He meiden goed om te weten dat jullie het nu al erg naar jullie zin hebben.
    Ka, ik had niet anders verwacht dat je zou klagen over je tas hahahaha
    Ik wens je daar veel succes mee..

Verder is het fijn om te horen dat jullie een goed welkom hebben gehad bij jullie gezin.

Die jongens daar zit dan nu al wel goed hahaha, wel komisch dat ze met jullie op de foto wilde..
    was daar een rede voor??

Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes met spaans leren en veel plezier verder.
    Ik wacht jullie verhaal weer af!!

Dikke Zoen Eef

• 09 Oktober 2012 - 08:14

Kirsten:

He lieve meiden! Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen! Al een hele hoop beleeft in de eerste paar dagen zo te horen! Succes met jullie Spaanse lessen! Ik kijk nu alweer uit naar jullie volgende verhaal.. Dikke kus Kirsten

Margret:

Lieve meiden, ben blij dat de bagage terecht is . Fijn dat de reis goed is verlopen en dat alles er zo
    positief uitziet. Dat moet je ook allemaal maar afwachten.Veel succes met de studie en geniet verder van al het moois dat er te beleven is. Liefs en kusjes mama Margret

• 09 Oktober 2012 - 10:30

Je Liefste Zusje :

wat is die prinsenkamer toch mooi! Ben er stik jaloers op ;)
    veel plezier nog en succes met de Spaanse lessen!!

xxx je zussie (ilanka)

• 09 Oktober 2012 - 10:37

Leonie:

Heet girls, wat heerlijk om dit verhaal te lezen! Dat jullie goed ontvangen zijn en onze stukjes door jullie weer goed ontvangen zijn! Ik kijk erg uit maar alle verhalen en hoop dat ze zo positief blijven! Enzo leer ik ook nog een woordje Spaans;) have fun! Kus

• 09 Oktober 2012 - 10:47

Malika:

Hee meiden!
    Super leuk!! Heel veel plezier en natuurlijk succes met de lessen, ik ga jullie verhalen zeker volgen!!
    X Malika

• 09 Oktober 2012 - 16:18

Marien:

Top meiden! Leuk verhaal!
    En Ka.....jouw kamer is echt grandioos:P
    Dikke knuffel Marien!

Liset:

Super om even een verhaaltje van jullie te lezen! Geniet ervan girls! xx Liset

• 09 Oktober 2012 - 19:15

Stéphanie:

Hi lieve, avontuurlijke meiden!
    Wat geweldig om zo snel al iets van jullie te lezen en foto's te zien van waar jullie beland zijn! Gelukkig kunnen jullie jezelf weer backpacker noemen nu de backpacks weer terecht zijn! Het volgende verhaal verwacht ik natuurlijk wel in het Spaans nu jullie zo intensief les krijgen! Veel succes ermee meiden en lekker genieten van elk moment!
    Un fuerte abrazo y muchos besos!

• 09 Oktober 2012 - 19:15

Marit:

Leuk om te lezen meiden!
    Fijn dat jullie er nu weer fris bij lopen haha;)
    Succes met de talen cursus! En tot jullie volgende verhaal maar weer!
    Dikke kus!

• 10 Oktober 2012 - 10:19

Moeder Joke:

Dag lieve schatten,

Wat mooi om te lezen dat jullie zo warm uit gezwaaid zijn en ook zo'n warm welkom hebben gehad!
    Het ziet er allemaal huiselijk uit en de verzorging is top wat ik lees.
    Fijn dat de tassen weer terecht zijn, een schoon kleedje frist altijd weer op toch!?
    Lieve meiden geniet volop van alles, (soms met mate!) en succes met de studie!

Ik zeg, Muchos abrazos! Moeder Joke.

(p.s.Lieve Jo,,ook wij hadden een warm welkom bij thuiskomst, wat een verrassing, het was heerlijk en de mooie bloemen staan nog! Dank voor je lieve kaart, xx !!

Hasta pronto!!

• 11 Oktober 2012 - 20:22

Fam.munster:

Hallo Jose en Karenina,

Het duurde even voor ik de site had gevonden, maar dochter Iris hielp me en die had het zo gevonden.
    Fijn om te horen dat het gastgezin aardig is. Een goed begin van jullie reis is belangrijk. Jullie zijn dus hard aan het studeren. Hopelijk ie er ook genoeg tijd om rond te kijken en indrukken op te doen.
    HIer in Obdam in Holland is alles rustig op dit moment, zelfs het weer. Hopelijk wordt het bij jullie ook mooier weer. Tot horens, hartelijke groet van ons allemaal.

• 14 Oktober 2012 - 19:08

Yvonne Mol:

Wat leuk over jullie belevenissen te lezen . Hoop dat de zon daar nu schijnt, wij hebben herfstweer. Dus blijf maar lekker bij jullie gastgezin. Geniet lekker en maak maar mooie foto 's. Hoop veel over jullie avonturen te exen . Groetjes en tot lezens

• 14 Oktober 2012 - 19:59

Melanie:

Hee meiden,
    Beetje laat maar had de mooie foto's nog niet gezien, wat een prachtig huis en natuurlijk een prinsessenkamer, nou beter kan niet. Super leuk ook dat we jullie via whatsapp nog kunnen spreken zo zijn jullie evengoed nog een beetje dichtbij. Kijk uit naar het volgende verhaal en de mooie foto's Xbox Melanie

• 15 Oktober 2012 - 10:22

Edwin En Vera De Waard:

Meiden,
    Wij blijven jullie volgen. Leuk om te lezen dat jullie het naar het zin hebben.

• 16 Oktober 2012 - 10:07

Brigit STavenuiter:

Heel leuk om te lezen, veel plezier de komende tijd. Geniet ervan.
    Liefs Brigit

• 18 Oktober 2012 - 10:51

Erna Entius:

Hallo Zumba girls, top van jullie om dit avontuur aan te gaan, succes met de studie en veel plezier, geniet enne...........volgens mij komen de zumbalessen, die jullie hebben gevolgd, nog weleens goed van pas, dus kom op hè, laat de heupen draaien en schud de billen!
    groetjes Erna