Back to basic. - Reisverslag uit Lanquín, Guatemala van Karenina & José Beerepoot - WaarBenJij.nu Back to basic. - Reisverslag uit Lanquín, Guatemala van Karenina & José Beerepoot - WaarBenJij.nu

Back to basic.

Blijf op de hoogte en volg Karenina & José

15 Oktober 2012 | Guatemala, Lanquín

Hola,

Zoals je ziet spreken we al een aardig woordje over de grens. We zijn hier alweer een weekje en al helemaal gewend. Dinsdag zijn we hier voor het eerst uitgegaan in het stadje. We zijn naar de Monoloco geweest, daar was het ladiesnight. Dat was aan de prijzen te merken want we betaalden omgerekend slechts € 0,50 voor Mojito en Bale-up. Daarna gingen we de Salsa dansen in een salsabar. Dat was in het begin wat onwennig omdat de jongens ons steeds ten dans vroegen maar toen we het eenmaal door hadden ging het al een stuk beter!

Woensdag zouden we naar dansles gaan, maar Karenina had ontzettend last van +/- 50 muggenbulten op haar voeten dus José ging alleen. Dit was natuurlijk ook een goed excuus om verder te kunnen lezen in haar favoriete boek ´50 tinten grijs´ (waar José inmiddels ook in begonnen is).
Rest van de week hadden we s´ochtends nog Spaanse les en vrijdagmiddag vertrokken wij naar Semuc Champey.

Om 14.00 uur stonden we bij de school klaar om te vertrekken. Daar kwam vervolgens een soort van volkswagenbusje waar maximaal 15 personen in passen. En ja, die zaten er allemaal in. Lekker krap, knie aan knie voor een reis van 8 uur. De wegen zijn hier in het algemeen wel oke, alleen een beetje veel bochten. We reden door een prachtige omgeving met bergen en natuur.
Na 7 uur rijden maakte de buschauffeur opeens een hele scherpe bocht naar rechts. José dacht, ´nee dit kan niet kloppen, de buschauffeur zal wel verdwaald zijn´. Maar nee, we reden een hobbelige, donkere weg in met enorme kuilen en waar plassen lagen die op sloten leken. Op een gegeven moment stopte ons busje midden in de jungle en er moesten 6 personen uit. En ja, dat waren wij. Achter 2 mannen aan liepen wij een stukje naar beneden waar een hostel verscholen lag. Al snel gingen wij slapen, wat heel prettig was met al die junglegeluiden. We hadden nog een discussie over een bepaald geluid, volgens José was het een vogel, volgens Karenina een aap. Het antwoord zal altijd een raadsel blijven.

De volgende ochtend bleek dat we op loopafstand van het dorpje Lanquin zaten waar we bij een restaurantje gingen ontbijten. Pannenkoeken!!!
Daar werden we met een auto opgehaald. We mochten allemaal gezellig in de kattebak. De volgende hobbelige tour kon beginnen, richting Semuc Champey. Daar arriveerden wij bij een leuk binnenlands boerderijtje waar we meteen als Maya geschminkt werden door onze gids. We vertrokken naar een heel bijzonder uitkijkpunt. Dit was een half uur traplopen. Met het zweet op onze rug arriveerden wij op dit bijzondere plekje. Hier hadden we onder andere uitzicht op de vallei en zijn uitzonderlijke rivier.
Onze weg vervolgde naar beneden, nu konden wij de natuurlijke zwembaden in deze rivier van dichtbij bekijken. Het leek Centerparcs wel en we zijn van alle natuurlijke glijbanen afgegaan. Dit ging zo: ´Ga op deze steen zitten, handen voor je borst. Bij de derde steen naar rechts en bij de vierde weer naar links, dan heb je het minste last van je kont´. Zo gezegd, zo gedaan! Het was geweldig!! Daarna konden we nog even in het water blijven, waar Karenina een gratis Dr. Fish behandeling kreeg.

Hierna gingen we terug naar het boerderijtje, waar de lunch op ons stond te wachten. We konden even opladen want de volgende tocht stond op ons te wachten. De grotten van Lanquin. In onze bikini´s liepen we met onze gids naar het begin van de grotten waar we een kaarsje kregen. Dit kaarsje brandde precies 1 uur, dus we moesten zorgen dat we voor die tijd terug waren. Verder was het in de grotten pikkedonker en stonden ze vol met water. Dat werd dus zwemmen met een kaarsje in de hand. Een hele unieke maar spannende ervaring. We moesten trappetjes op en af, liepen onder een waterval door en uiteindelijk kwamen we bij een rots. Daar kon je vanaf springen. Niemand durfde, behalve José. Wat een waaghals! Daarna vervolgde onze weg weer terug.

Toen we dachten dat we alles hadden gehad, stond ons nog een verrassing te wachten: Tubing. Met onze kont in een rubberen band, el Rio de Cahábon over. Gelukkig zitten er geen krokodillen en piranha´s in deze rivier. Dit was een prachtig einde van onze dag. Natuurlijk moesten we nog wel in onze hobbelbus terug naar ons hostel waar we heerlijk hebben geslapen. Hoe kan het ook anders!?

Zondag waren we weer vroeg uit de veren om naar Antigua terug te keren. Deze rit was een stuk aangenamer, want we zaten maar met 8 personen in het busje met onze eigen entertainer. Een heel lief jongetje die iedereen om z´n vinger wond. We hebben wat afgelachen!

Tot zover onze belevenissen in Guatemala!

Hasta Luego!
X Karenina en José

• 16 Oktober 2012 - 09:20

Trijnie:

Hola muchachas,
    Mooi verslag en heel leuk met de fotos erbij zo genieten wij mee.
    Hasta la vista, groetjes.

• 16 Oktober 2012 - 09:28

Moeder Joke:

lieve meiden uit de jungle,
    Wat een avontuurlijke tocht, met genoeg uitdaging dacht ik zo, petje af hoor!
    Ik heb genoten van de foto's, wat een prachtige natuur en zo natuurlijk als jullie daar in uit komen, oog strelend!!
    De entertainer op de terug weg zou je meteen wel willen adopteren toch, wat een snoepie!

Lieve meisjes, ik zeg:
    hasta otro dia! en natuurlijk een dikke kus!

• 16 Oktober 2012 - 10:58

Leonie :

Leukleukleuk!! Het ziet er echt super gaaf uit en ik ben best een beetje jaloers! Ik miste jullie al op de whats app maar dat kan ook komen omdat mijne weer stuk was:p
    Ik kijk nu al uit naar het volgende verhaal en foto's:)
    Kuss

• 16 Oktober 2012 - 11:56

Margret:

Wat een avontuurlijke meiden, ja zo zie je nog eens wat en maak je van alles mee.
    Geniet er maar van en succes met de studie spaans

• 16 Oktober 2012 - 16:46

Marien:

Meiden, wat een heerlijk verhaal weer! Super!
    Vooral deze zin vind ik legendarisch: Ga op deze steen zitten, handen voor je borst. Bij de derde steen naar rechts en bij de vierde weer naar links, dan heb je het minste last van je kont´.
    Ik zie jullie al helemaal gaan;-) GE-WEL-DIG!
    Blijf genieten en ik wacht op jullie volgende verhaal.
    Liefs, Marien!

• 16 Oktober 2012 - 16:50

Marit:

Super leuk weer om te lezen meiden! En natuurlijk om wat foto´s te zien!
    Blijf lekker genieten!

Tot jullie volgende verhaal!

Kus

• 16 Oktober 2012 - 18:22

Melanie:

Ladys wat een leuk verhaal weer! En hoe het geschreven is is ook echt hoe ik t jullie hoor vertellen echt super leuk! Kijk weer uit naar t volgende verhaal
    xx liefs melanie

• 16 Oktober 2012 - 19:58

Margreet :

Wat geweldig om te lezen hoe jullie genieten!! Heel veel plezier.
    Groetjes Margreet.

• 16 Oktober 2012 - 20:19

Joke En Nico:

Hier een berichtje van je moeder en tante. Wat een leuk verhaal.De foto's zien er goed uit.Zo te zien genieten jullie volop.Bedankt voor de verjaardagskaart.
    Groetjes van ons allemaal.

• 16 Oktober 2012 - 20:27

Stéphanie:

Chiquita banana's!

Wat een leuk verhaal, en wat hebben jullie al veel gedaan! Stoer Jopie, als enige van de rots af springen! En met jullie soepele heupen moet de salsa geen probleem zijn (waar of niet Ka?)..Ik ben benieuwd naar alle leuke verhalen die nog komen gaan, want die komen er ongetwijfeld! Have fun in the sun! Ciao for now!

• 16 Oktober 2012 - 20:39

Hetty En Jos:

Wat een avontuur meiden. Leuke foto's. We zijn benieuwd wat jullie nog meer gaan beleven.
    Veel plezier.

• 16 Oktober 2012 - 23:17

Afra , Moeder Van Stephanie:

Hallo José en karenina,
    Na heerlijk gezongen te hebben met margret, was ik toch wel nieuwsgierig geworden naar jullie belevenissen. Jullie schrijven prachtig, wat een avontuur zeg! Heerlijk om deverhalen te lezen. Maak maar heel veel foto's, leuk om later terug te zien,maar nog leuker voor de thuisblijvers nou meiden, ik wens jullie heel veel plezier , groetjes van mij met een dikke kus

• 17 Oktober 2012 - 05:23

Kelly:

Wat leuk om jullie belevenissen te lezen!!! En mooie foto's!
    We wachten jullie belevenissen verder af!!!
    Groetjes,
    Kelly H.

• 17 Oktober 2012 - 10:50

Marijke Sweere:

Hoi, wat een leuke verhalen. Denk niet dat ik het laatste gedurfd zou hebben,ha,ha. Ben benieuwd naar het vervolg. Groetjes vanuit een regenachtig Purmerend. Xxx marijke

Kirsten:

Wat geweldig om jullie verhalen weer te lezen, jullie maken er wel een feestje van!! En aan de foto's te zien houd jij je naam ook in stand Ka Inkijk! Wel gaaf hoor, nog maar zo kort weg en al zo'n leuke tocht door de jungle achter de rug! Ben stiekem wel een beetje jaloers! Veel plezier maar weer meisjes! Liefs!

• 17 Oktober 2012 - 17:39

Liset:

Wat weer een heerlijk verhaal meiden! Ook ik ben wel een beetje jaloers hoor! Veel plezier en tot het volgende verhaal!

xx

• 17 Oktober 2012 - 20:28

Fam. Munster Uit Obdam:

Wat een heerlijk verhaal. Mooi dat ik zo een stukje met jullie mee kan reizen. Heerlijk om dit zo te lezen. Ik vind jullie wel ondernemend, hoor. Leuk en vooral blijven genieten!

• 17 Oktober 2012 - 22:49

Yvonne Mol:

Hoi Meiden !
    Lijkt avonturenpark Hellendoorn wel ! Jullie hebben het erg gezellig en veel plezier zo samen . En al behoorlijk ' zitvlees ' aan het ontwikkelen:-) nou dat rossen we bij terugkomst er wel weer af hoor Karenina ! Leuke foto's , geeft een goed idee hè jullie verblijven en zo reizen we een stukje mee vanuit de ' luie stoel ' . Mooie avonturen !!

• 20 Oktober 2012 - 06:55

Dianne:

Het gaat goed zo te lezen, ladies. Leuke verhalen zeg! Ennuh, ik lees met jullie mee met 50 tinten grijs;-). Groetjes van jullie bijna-tijdzone-genoot. X

• 20 Oktober 2012 - 22:44

Feike En Jenneke:

Hè hallo
    Hier even een berichtje uit Hippolytushoef.
    Wat leuk dat we jullie kunnen volgen.
    We hebben bewondering voor jullie hoor, wat avontuurlijk zo,n reis.
    Hoe is het met de bulten Karenina.
    Heel veel plezier en genieten. Groeten .

• 04 November 2012 - 21:13

Conny Brans Vrijwilliger De Where:

Hallo dames,
    Wat leuk jullie avontuur te volgen , jullie durven wel.
    Nog een hele fijne tijd enne... ik blijf jullie volgen
    groeten Conny

• 04 November 2012 - 21:13

Conny Brans Vrijwilliger De Where:

Hallo dames,
    Wat leuk jullie avontuur te volgen , jullie durven wel.
    Nog een hele fijne tijd enne... ik blijf jullie volgen
    groeten Conny