In de wolken van Costa Rica! - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Karenina & José Beerepoot - WaarBenJij.nu In de wolken van Costa Rica! - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Karenina & José Beerepoot - WaarBenJij.nu

In de wolken van Costa Rica!

Blijf op de hoogte en volg Karenina & José

02 December 2012 | Costa Rica, Monteverde

Buenas noches todos,

Hier een nieuw reisverslag uit Costa Rica, maar laten we eerst nog even teruggaan naar onze laatste dagen in Nicaragua. We eindigden ons vorige verslag met een bezoek aan het politiebureau omdat de tas van Karenina was gestolen. Helaas moesten we nog 5x terug naar dit stomme politiebureau met de chagrijnigste en meest luie agenten die we ooit hebben gezien. We kregen de eerste keer echt een flutverklaring in onze handen gedrukt, waarop stond dat onze tas niet was gestolen maar niet was aangekomen met de bus. Hier gingen wij niet meer akkoord maar een nieuwe verklaring wilden zij niet voor ons schrijven. De volgende morgen besloten we naar een groter politiebureau in een ander stadje te gaan. Daar werden we zeer vriendelijk geholpen en serieus genomen totdat deze agente zei dat ze wel even contact ging opnemen met de agenten van San Juan del Sur, ook moesten wij hier een kopie van deze verklaring ophalen.. grmmm!

Zondags geen politiebureau voor ons maar even relaxen op een heerlijk strand genaamd Playa Hermosa. De Hollandse Jelske ging gezellig met ons mee. Dit strandje doet zijn naam echt eer aan want het was er schitterend. Bijna witte stranden, palmbomen, rotspartijen en een echte schildpad gezien!! 's Avonds pizza gegeten bij de Italiaan, iets waar we de hele dag al trek in hadden!

Toen was het eindelijk surftijd op Playa Madera! Dit wilden we zondag al doen maar toen was er teveel wind. Niet echt handig voor een groep beginnende surfers.
De surfles begon met een stukje theorie, tekeningen op het strand en uitvinden of je linker- of rechtervoet voor moet staan op de plank. Bij ons werd het uiteindelijk allebei links door ons handbalverleden ;) Na een half uurtje ging het eindelijk gebeuren! Waarschijnlijk hebben jullie de foto's op facebook al voor bij zien komen maar het ging niet altijd even makkelijk. Eerst liggen op de plank, met je neus op een bepaalde hoogte, dan wachten op de golf, peddelen met je armen, 1 knie naar voren, voet op 45 graden, gaan staan en DAN JE KAN SURFEN! Het is bij allebei zeker 5x goed gegaan maar ook zeker 25x niet. Na 3 uurtjes voel je het wel aan je lichaam en was het tijd om nog even van de prachtige sunset te genieten. Het was ontzettend leuk en zeker nog een keer voor herhaling vatbaar!

Dinsdag, laatste kans om goede papieren van de politie te ontvangen want vandaag zouden we naar Costa Rica vertrekken. Maandag was een goede vriend van onze surfleraar meegegaan naar het politiebureau om voor ons te vertalen en uit te leggen dat wij betere papieren moeten hebben dat het kladje dat we hadden, helaas zonder resultaat!
Nu gingen we zelf maar heen want onze vriend was niet op komen dagen. Dit keer zat er alleen een agent zonder sterren op zijn schouder (hoe meer sterren, hoe beter de agent). Hij wilde ons eigenlijk alweer wegsturen maar we hielden voet bij stuk. Uiteindelijk zei hij dat we dan maar een half uurtje moesten wachten want dan zou de jefe komen. Warempel deze jefe arriveerde ook nog samen met een andere collega met 2 sterren op zijn schouder. Hij hoorde ons verhaal aan gebaarde dat we mee moesten komen in zijn auto.. Hij wilde met ons naar de plaats van delict voor eventuele getuigen na 5 dagen!!! Daar aangekomen voorgedaan hoe de tas van Karenina werd gestolen en een paar winkeltjes binnen om te vragen of de winkeliers iets hadden gezien. Natuurlijk hadden die niets gezien! Dus weer terug naar het politiebureau waar zij een nieuwe verklaring voor ons gingen schrijven. Zelfde verklaring maar met betere inhoud. We hebben het maar geaccepteerd, blijkbaar kunnen ze hier in Nicaragua niet beter(!)

's Middags vertrokken wij samen met Jelske naar Costa Rica, een nieuwe start! Nicaragua was een hartstikke mooi land met leuke plaatsjes en aardige mensen, maar door dit hele gebeuren zat er voor ons een zwart randje omheen.

Playa Tamarindo was onze volgende bestemming. Jelske was hier al eerder geweest en vond het leuk om nog even terug te keren en met ons hier haar verjaardag te vieren! We arriveerden in een heel leuk hostel, genaamd Botella de Leche. Leuk aangekleed met allerlei koetjes en kalfjes en een heerlijk zwembad. Het hostel had een mooie keuken waar we onze eerste maaltijd hebben gekookt. Van dat uiteten word je af en toe ook wel een beetje zat (oeps, klinkt wel erg verwend). Daarna nog even een kaartje gelegd en toen was het partytime! Bij de karaokebar bleek het grootste feest te zijn, dus daar gingen wij ook heen samen met nog 3 Amerikanen. Na de nodige biertjes werd er natuurlijk ook gezongen! Eerst nog een beetje onwennig maar we eindigden met een ontzettend sterke song ' Man, i feel like a woman', heerlijk nummer!

Volgende dag was het shopdag! Jelske vertrok 2 dagen later namelijk naar Nederland en bood ons aan om wat spullen mee te geven. Dus wat overbodige kleding uitgezocht, cadeautjes voor het thuisfront gekocht en niet te vergeten de politieverklaring meegegeven. Natuurlijk gingen we ook nog even taart eten, want een verjaardag zonder taart kan natuurlijk niet. Dit werd uiteindelijk een chocoladebrownie met een vanille ijsbolletje, echt genieten! 's Avonds uit in The Pacific Bar want om 00.00 was nu 1 van de Amerikanen jarig. Een gezellige avond met gratis drank want het was voor de verandering weer eens ladiesnight!

Donderdag besloten wij nog 1 dag in Playa Tamarindo te blijven. Niet echt een succes want het was bewolkt en bijna iedereen uit het hostel was vertrokken. Strandwandelingetje gemaakt, eten gekookt, Rummicub met 2 andere Nederlandse meiden en toen vroeg naar bed!
Vrijdag ging om 05.30 onze wekker om te vertrekken naar Monteverde. Hoewel wij op tijd bij de bushalte waren (zelfs 10 minuten te vroeg) bleek de bus al vertrokken te zijn. De reis zou ongeveer 7 uur duren naar een bijna onbereikbare plek, dus we zagen de bui al hangen. Na een uur te hebben gewacht, kwam eindelijk de bus. De rest van de reis ging ongelofelijk makkelijk en de ene bus sloot, tot onze verbazing, op de andere aan. Na het laatste dorpje reed de bus nog 2 uur verder voor het weer in bewoond gebied aankwam. Dan doemt er opeens een klein toeristisch stadje op. Monteverde!

Er ligt hier een groot nationaal park, dat wij natuurlijk moesten bewonderen. 's Morgens aapjes en vogels kijken, maar omdat het zo mooi weer was hebben we in de middag een Canopytour gedaan in een ander deel van het park. Dit is aan kabels door het park zweven en als we wilden konden we de Superman en de Tarzan ook nog doen. Als echte helden zijn we door het parcours gegaan. Superleuke ervaring met een ontzettende kick!

Monteverde ligt op ruim 1500 meter hoogte, we zijn nu dus letterlijk in de wolken van Costa Rica. Costa Rica is een groen land met prachtige natuur, vriendelijke mensen en het is goed georganiseerd! Pura Vida!

XX Ka en Jo

• 02 December 2012 - 02:05

Yvonne Mol:

Helemaal in de wolken zijn jullie, leuk weer over jullie avonturen te lezen. En spreken de taal al aardig ! Je kunt je bijna niet voorstellen dat jullie lekker zomeren terwijl het hier s' nachts al een beetje vriest. leuk dat jullie zoveel leuke mede reizigers ontmoeten, waarmee jullie lekker feesten. wij hadden vorige week een feest van Esthance, die werd 60 ! Nou die kunnen feesten ! Er was véél eten en een steel band. de volgende dag moesten ' de billen bij elkaar worden geveegd ' helemaal los geschut ! Wij deden ook nog een stukje. Hilarisch, op de wijze van kleine wasjes , grote wasjes, over haar vieze praat . de hele Surinaamse gemeenschap heeft het lied uitgeprint whahaha. nou meiden ik ga mijn bed is opzoeken, véél zon en plezier en tot de volgende keer !

• 02 December 2012 - 09:42

Marien:

Lieve meiden,
    Na een avontuur met een zwart randje, nu weer een avontuur met een goud randje.
    Gelukkig maar!
    Have fun en ik heb weer genoten van jullie verhaal.
    Liefs..x

• 02 December 2012 - 11:46

Margret:

Fijn dat jullie zoveel leuke mensen tegekomen en als je alle keren weer in een paradijsje komt, kan
    het toch niet stuk, zou je denken.Op de surf plank kunnen jullie ook weer uit de voeten, leuk hoor.
    Veel plezier maar weer en geniet ervan.

• 02 December 2012 - 11:54

Hetty En Jos:

Mooie plaatjes meiden.
    Gelukkig is er weer een fottoestel en zijn er weer leuke verhalen.
    Veel plezier.

• 02 December 2012 - 12:37

Marijke:

Hoi, weer leuk om het allemaal te lezen. Jammer,van die diefstal en hoe het afgelopen is. Maar nu maar weer genieten! Kijk uit naar het vervolg! Xxx

Peter En Atie Dekker:

Fijn om jullie blije gezichten weer te zien, en om te zien dat jullie zo genieten, van alles.

• 03 December 2012 - 14:00

Eveliene En Jeroen:

he meiden,
    jullie maken echt super veel mee, en wat is het mooi daar..
    super mooie foto's ook..
    jullie hebben het volgens mij ook super naar jullie zin gehad tijdens het surfen!!
    meiden veel plezier en wij zijn zeer benieuwd naar jullie volgende belevenis..

liefss Eveliene en Jeroen

• 03 December 2012 - 22:33

Paula Van Gelder:

Even een groet uit het al koude nederland wat kan je iemand dan benijden waar zoveel zon en het mooie surfparadise.
    Het is fantastsiche om alle reis verslagen te lezen en wat een belevenissen en indrukken doen jullie op.
    De foto`s bij de reisverslagen ook erg leuk om te zien dat jullie het erg naar je zin hebben en zoveel plezier hebben en blijkbaar kunnen zij daar ook goed feesten,waar is het feestje hier is dat feestje!!
    Ik blijf jullie volgen en heel veel plezier nog de komende tijd.
    Een groet van mij.

• 04 December 2012 - 10:22

Trijnie:

Hoi meiden, mooi verhaal en goeie surftechniek. Blijf genieten en schrijven.
    Groetjes Trijnie en Willem.

• 09 December 2012 - 19:52

Margreet.:

Het is puur genieten wat jullie doen. Fantastisch!! Ga zo door...

Groetjes Harry en Margreet.

• 17 December 2012 - 12:27

Marieke:

Heey!!
    Nou zo maak je nog eens wat mee! Leuk om jullie verhalen te lezen. Nou lekker genieten daar! Alvast gezellige feestdagen daar, lekker blijven genieten. Xx

• 24 December 2012 - 19:57

Fam De Waard:

We lezen de reisverslagen met volle aandacht en met plezier ende fotos.Fijn dat jullie het naar je zin hebben . Pas goed op je zelf enje spullen.Prettige voortzettig van de reis
    Arie en Ria de W